www.isravelo.com

קר לכם? – איך יוצאים מהפוך עם ביגוד ספורטפול לרכיבת אופניים

זה קורה לכל אחד: השעון מצלצל והחושך עדיין מתעתע בחושים בהפחתת הרצון לצאת מהפוך אל הקור שבחוץ. כמה רכיבות פסלתם על בסיס קור חורפי שמנע ממכם את הריטואל של הסופ״ש? כי באמצע שבוע זה הרבה יותר קל לוותר.

קפצתי ללני מיסרוולו על מנת להבין איך עושים את זה רוכבים רציניים, אלו שלא רואים בעיניים וקור של 2 מעלות לא עוצר מהם את האימון השבועי. ישרוולו (Isravelo) הוא עסק לא צעיר החולש על שני מותגים איטלקיים די סקסיים בעולם הביגוד של הרוכבים – קסטלי וספורטפול. אם נתעמק טיפה במותג, ספורטפול בכלל התחילו את הקריירה שלהם בתחום של ביגוד סקי, כאשר בחור איטלקי בשם ג׳יורדנו החליט להשתתף במירוץ סקי ולא מצא ביגוד תואם לצרכיו. החליפה שתפר משכה הרבה תשומת לב והעסק קיבל תפנית בייצור בגדי ספורט חורף מסוגננים. העסקים מתרחבים וגם מתחילים לחלוש על תחומי ספורט אחרים, ביניהם האופניים – סוג של ספורט לאומי באיטליה.

ביגוד רכיבה של ספורטפול – מה נכון לנו?

ספורטפול

אין נוסחה מותאמת לכלל הציבור. יש הרבה משתנים שנכנסים פה לעסק על מנת להבין איזו רמת ביגוד צריך לבחור, לפי איזו שיטת הלבשה נכון לנו לצאת ועוד הרבה פרמטרים אחרים שמשתנים מאחד לאחר.

אזור גיאוגרפי – מה שנכון לאירופה לא בהכרח נכון לישראל. אם לרגע נדגום את את תנאי מזג האוויר, השוני הוא עצום. לא מזמן חזרתי מביקור קצר בברלין, הטמפרטורה עמדה על מינוס 3, אבל הרגיש הרבה יותר נעים מפלוס 5 מעלות של בוקר הררי בארץ. באירופה הטמפרטורה תהיה יציבה בין שעות הבוקר המוקדמות ועד הצהריים, עם שינוי של מעלה או שתיים בתנודה. בארץ? אפשר לצאת ב 0 מעלות של בוקר ירושלמי טיפוסי ולסיים עם 18 לקראת השעה 11.

סוג הרכיבה – אישית אני לא רודף אחרי מספרים בצורת טייטל נשגב של שלוש אותיות באפליקציה הכתומה, אבל נתונים טכניים כמו מרחק, קצב ממוצע וטיפוס מצטבר כן מאפשרים לי לעקוב אחרי רמת הפדלאות שלי במרחב. רוכבים היוצאים לאימון בעצימות גבוהה, יצטרכו להתחשב בכמות החום שהגוף שלהם יגיע במהלך האימון ולפי זה להתחשב בביגוד שלא יעמיס עליהם אי נוחות. לעומת זאת, רוכבים היוצאים לסוג של טיול ושומרים על מאמץ בינוני וקבוע, יכולים להסתפק במבנה ביגוד פחות מתפשר מבחינה של חיסכון במשקל וקיפולו מצד אחד אבל יותר מחמם מצד שני.

ברמה האישית – לא כולנו אותו חומר גלם, לא אותו מבנה גוף וכל אחד רגיש בצורה שונה לתנאי מזג האוויר במהלך פעילות גופנית. מה שנקרא – הכי סובייקטיבי שיש, אתה בעצמך יודע קצת יותר מאחרים מה טוב ונכון לך.

אז אחרי שהבנו שהעסק קצת מורכב, הגיע זמן אמת לספר לכם שאין דבר כזה – פתרון שטוב להכל ותצטרכו לעשות פשרות בבחירת ביגוד חורף שאיתו תצאו לרכיבה. מה שיהיה מצויין בשעות הבוקר המוקדמות, די יעמיס כשמתחמם, או להפך.

מה אני אוהב בביגוד האופניים של ספורטפול

אישית מעדיף ללכת על משהו שמכסה את התחום האפור באמצע כאשר קצוות הרכיבה (ההתחלה והסוף) יהיו בגדר סביל. את הביגוד אבחר לכיוון של קל ונוח כאשר שיטת השכבות עדיפה, אבל כמובן בלי הגזמה. בכל שלב במהלך הרכיבה אדאג להוריד שכבה שתהיה ברת קיפול אל הכיס האחורי, לכן גם כדאי שמספר הכיסים יהיה תואם למספר הפריטים שאני ארצה להוריד. במקרה שלי הוריאציה האולטימטיבית לבוקר קפוא די פשוטה: בייס לייר חורפי עם חולצת מעבר, שרוולי ידיים וברכיים, מעיל רוח קל, כפפות מלאות וכמובן כיסוי נעליים.

קרא עוד באתר BIKEPANEL

אולי יעניין אתכם גם: 

דילוג לתוכן